PREVENTIVNA AKCIJA PEŠEC BODI PREVIDEN OD 6 – 12. FEBRUARJA

Pešci so v dolgoročnem obdobju zagotovo med najbolj ogroženimi v cestnem prometu, saj je delež mrtvih pešcev na 100 poškodovanih med najvišjimi glede na druge skupine udeležencev v prometu. Najbolj ogroženi med pešci so še vedno starejši od 54 let. Poklonjen a neuporabljen odsevni trak za pešca žal nima nobene vrednosti.

Pešci so v dolgoročnem obdobju zagotovo med najbolj ogroženimi v cestnem prometu, saj je delež mrtvih pešcev na 100 poškodovanih med najvišjimi glede na druge skupine udeležencev. Delež mrtvih je več kot dvakrat višji kot pri voznikih osebnih avtomobilov in kolesarjih.

V letu 2011 je v Sloveniji za posledicami prometnih nesreč umrlo 21 pešcev, 134 jih je bilo hudo poškodovanih, 560 pa lažje. Če se ozremo deset let nazaj ugotovimo, da je v letu 2001 umrlo 42 peščev, kar je 1x več kot v lanskem letu. Ugotovimo lahko, da je bil storjen znaten napredek, kar pa nas ne zadovoljuje, temveč nas še dodatno motivira k sledenju viziji NIČ: Nič smrtnih žrtev na cestah v Sloveniji. Prepričani smo, da lahko skupaj v sodelovanju z vladnimi in nevladnimi institucijami na področju varnosti pešcev naredimo še veliko in lansko statistiko še izboljšamo.

Najbolj ogroženi med pešci so še vedno starejši od 54 let. Lani je od skupno 21 umrlih pešcev v starostni skupini starejši od 54 let umrlo kar 10 pešcev, hudo poškodovanih jih je bilo v tej skupini 68, seštevek vseh hudo poškodovanih je bil 134.

V skladu s statističnimi podatki so ciljna skupina, na katero se v tokratni akciji med 6. in 12. februarjem 2012 želimo še posebej osredotočiti, pešci, starejši od 54 let. Dosegli jih bomo s skrbno načrtovano medijsko strategijo in nekaterimi novimi ukrepi. V tej luči naj omenim sodelovanje s Slovensko karitas, ki bo preko mreže 812 župnij med obiskovalce večernih maš razdelila 17.000 odsevnih trakov. Zavedamo se dejstva, da poklonjen, a neuporabljen odsevni trak za pešca nima vrednosti, zato bomo dosegli večjo dodano vrednost odsevnega traku z blagoslovitvijo le teh. S tem bomo dosegli, da bodo obiskovalci večernih maš odsevne trakove ne samo prejeli ampak tudi dejansko uporabljali.
Medijske aktivnosti

Da bi vzbudili več pozornosti pri ciljni publiki, smo letos pripravili novo celostno podobo akcije, ki jo s preteklimi akcijami ˝PEŠEC˝ povezujemo zgolj skozi slogan ˝BODI preVIDEN˝. Pripravljen je nov animiran televizijski spot in dva radijska spota, ki se bodo predvajali na nacionalnih in lokalnih medijih.

Pri varnosti pešca se osredotočamo tako na pešca kot tudi voznika. Da bi smiselno dosegli ciljno skupino voznikov med vožnjo, ko so vozniki in potniki v vozilih dovzetni za tovrstne informacije, smo v medijsko kampanijo uvrstili tudi 250 giga plakatnih mest po vsej Sloveniji, s povečano gostoto plakatov v regijah, kjer problematika še posebej izstopa (Podravska, Savinjska in Osrednjeslovenska regija). Na giga plakatih smo s podobo deklice opozorili na starostno skupino mlajših pešcev in s podobo starejšega gospoda na starostno skupino starejših pešcev. Podatki namreč kažejo, da sta ti dve skupini udeležencev v prometu, ko govorimo o pešcih, med najbolj občutljivimi.

Preventivni dogodki

V času akcije v sodelovanju z občinskimi SPV potekajo številni preventivni dogodki z dejanskim prikazom nujnosti uporabe odsevnih predmetov s pomočjo posebnega demo rekvizita Vidka. Na območju občin Pivke (6.2. med 18.00-19.00) in Škofje Loke (9.2. med 18.00-19.00) bomo pod okriljem občinskih SPVjev in v sodelovanju s Policijo organizirali akciji, ki jih bomo izvedli na delu cestišča, ki predstavljajo posebej občutljivo cono za pešce v omenjenih občinah. Akcija bo potekala tako, da se bodo na nevarnih odsekih sprehajali pešci ustrezno opremljeni z odsevnimi predmeti kot so: odsevni trakovi, kresničke, odsevna oblačila. Policija bo na začetku te cone ustavljala vsa vozila in opravila redno kontrolo, pri čemer bodo predstavniki SPV voznike opozarjali, naj s previdnostjo spremljajo razlike med pešci, ki nosijo različne odsevne predmete (odsevni trakovi, jopiči, kresničke…) in so v svetlih ter tistimi, ki ravno tako uporabljajo odsevne predmete, vendar so v temnih oblačilih.

Prikaz demonstarcijskega rekvizita Vidka

Kategorija Uncategorized